fbpx
לכבס או לא לכבס? הנה כל מה שאת צריכה לדעת!!

לכבס או לא לכבס? הנה כל מה שאת צריכה לדעת!!

כשאנחנו קונות בגדים ומשקיעות בהן זמן וכסף אנחנו רוצות לשמור עליהם עד כמה שאפשר. בד"כ לבגדים תהיה מחוברת תווית בה יהיה כתוב הוראות כביסה בסיסיות המתאימות לבגד הספציפי שקנינו. אבל מה קורה כשאנחנו תופרות את הבגדים שלנו ואין לנו תוויות שיעזרו לנו לדעת מה הוראות הכביסה המומלצות?

 

קודם כל חשוב לקחת בחשבון את העובדה שבגדים הנמכרים בחנויות לרב עברו תהליך מקדים של שימור הבד מפני כביסות. כמובן בגדים איכותיים יותר יעברו תהליכים טובים יותר. בדים שאנחנו קונות בחנות מגיעים בדרך כלל בצורה הגולמית שלהם ולכן יש להם יותר נטטה לההרס, להתכווץ, להוריד צבע ועוד.

אז איך בכל זאת נתמודד עם זה?

קודם כל מומלץ מאוד עד כמה שאפשר, לכבס את הבד לפני התפירה. כיבוס הבד ייתן לנו אינדיקציה טובה לגבי מה שעלול לקרות לו בכביסה ולגבי האיכות שלו. נוכל לראות האם הוא מתכווץ, האם הוא מוריד הרבה צבע האם הוא נפרם או מוציא גולגולים מעצבנים.

רב הבדים הטובים ישתנו רק בכביסה הראשונה ולכן כביסה כזו תמנע ממנו לפשל בתפירה. דרך אגב לא חייבים לכבס את כל הבד. מספיק לכבס חתיכה בגודל של 20/20 ולבדוק מה קורה לה. אם הבד מאוד מתכווץ או נהרס, ייתכן ולא כדאי בכלל לעבוד איתו. אם הוא מתכווץ מעט כדאי פשוט לשים לב בתפירה שאנחנו נותנים קצת יותר מרחב לבגד או לכבס את כל הבד ממנו אנו מתכוונים לתפור. 

 

אחד הדברים הכי מבאסים הוא לתפור בגדים ואז אחרי הכביסה הראשונה לגלות שהם קטנים עלינו, קצרים מדי או שינו את צבעם. שימו לב שגם מייבש יכול להרוס בגדים וכדאי לבדוק גם את זה

והנה כמה טיפים כדי לשמור על הבגדים שלנו טוב יותר

קודם כל הקפידו להפריד בין פריטים בצבעים שונים. לבן, צבעוני וכהה ככה תשמרו על צבעי הבד בצורה טובה יותר לאורך זמן.

 

בדים סינטטיים נמתחים

בשנים האחרונות אפשר לראות המון בגדים ובדים יפים שעשויים מסיבים סינטטים גמישים כמו לייקרה, פיקה לייקרה ג'ט, תחרות שונות ועוד. הייתרון של הבדים האלו שהם סטרצ'ים, קלים לתפירה יושבים יפה על הגוף ואינם מצריכים גימורים מורכבים, אך הכביסה שלהם שונה מאשר כביסה של בדים טבעיים.

מכיוון שבבדים הנתחים יש סיבים שעשויים מפלסטיק הם עלולים לההרס ולהינמס בחום גבוה לכן, מומלץ לכבס אותם בכביסה עדינה עד 40 מעלות ולבחור בתוכניות קצרות, כדי למנוע מהבדים לההרס ולהתכווץ.

את הבגדים רצוי לייבש כשהם הפוכים (בין אם במייבש ובים אם על החבל) וגם במייבש לדאוג לייבש אותם על תוכנית במעלות נמוכות.

 

בדםי סינטטים שאינם נמתחים

בדים סינטטים שהם לא סטרצ'יים כדוג' קרפ, ברלינגטון, סאטן ועוד. ניתן לכבס עד 60 מעלות ולייבש במייבש ללא חשש. גם את הבדים האלו מומלץ לייבש או לתלות הפוך.
 

בדי כותנה טבעיים

בדי כותנה טבעיים אפשר לכבס בטמפרטורה גבוהה אך אם הבדים מודפסים או צבועים צריך לקחת בחשבון שטמפרטורה גבוהה יכולה להרוס את ההדפסים ולכן מומלץ גם כאן לכבס בכביסה עדינה ולייבש במייבש או בצל. יש לקחת בחשבון גם שלבדים טבעיים יש נטייה להתקמט מאוד מה שיאלץ אותנו לגהץ. בגדים שאנחנו קונים בחנויות הרבה פעמים יעברו תהליך שיגרום להם להתקמט פחות אך לא כך בבדים. לכן, אם אתם מאלו ששונאים גיהוץ כדאי לחשוב על זה מראש.

 

בד טבעיים שהם לא כותנה

בבדים טבעיים שהם לא כותנה כמו צמר משי פשתן וויסקוזה צריך לשים לב שהכביסה יכולה לשנות את צורתם לגמרי  ולכן מומלץ לכבס אותם ביד או בניקוי יבש. גם כאן מומלץ לעשות ניסוי בחתיכת בד כדי לראות מה קורה לה בכביסה.

לבד ויסקוזה יש נטיה להתכווץ. עד 5% זה בגדר הבסדר מעבר לזה זה מעיד על איכות הבד. וכמו שכתבתי קודם- בדים כאלו שיש להם נטייה להתכווץ מומלץ לכבס לפני התפירה.

 

בדי סריג חורפיים

בדים אלו כמעט תמיד יתכווצו בכביסה או לחילופין יאבדו צורה. אך מה שבאמת עלול להרוס אותם הוא המייבש. ככל שהסריג יהיה טבעי יותר וכמה שיותר אחוזי כותנה הוא ייהרס פחות אך מכיוון שאן לנו דרך לדעת באמת מה הרכב הבד, מומלץ לא לקחת סיכון. לכן בדים כאלו לא נייבש במייבש וגם לא בשמש, אלא בצל או בתוך הבית. ולגבי כביסה- מומלץ כביסה עדינה מאוד על תוכנית קצרה או לכבס ביד.

 

בדי ג'נס

בדי ג'ינס מגיעים לרב במצב גולמי ולכן יורידו צבע בכביסות הראשונות. מומלץ לכבס אותם פעם אחת לפני התפירה כדי שיורידו את הצבע ויקבלו את המראה הסופי שלהם עוד לפני התפירה. ובפעם או הפעמיים הראשונות מומלץ לכבס אותם בנפרד מפריטי לבוש אחרים בעיקר בהירים. אם הבד הוא איכותי הוא לא יוריד צבע אחרי הכביסה השניה ואת רב הצבע הוא יוריד בכביסה הראשונה. בד ג'ינס ניתן לייבש במייבש אך כדי לשמור עליו טוביותר עדיף לייבש אותו הפוך בצל.

 

רוצה ללמוד יותר על בדים, הרכבים ושילובים? מה מתאים למה ואיזה גזרות נכונות לכל סוג בד?
הצטרפי לקורסים האינטרנטיים הטובים ביותר ללימוד תפירה! 
כחלק מהקורס תוכלי להצטרף לסיור בדים מרתק בנחלת בנימין (ללא עלות!!)
ובואי לגלות עולם שלם ומדהים של אפשרויות!! 

לפרטים נוספים על הקורסים הטובים ביותר ללימוד תפירה לחצי כאן עכשיו-  http://www.shoham-fashion.com/node/9540

 

אחלה שבוע שבעולם
והמון בגדים מהממים
רבקה קליין- עיצוב חופשי

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן