fbpx
בסימן טוב בן בא לנו…

בסימן טוב בן בא לנו…

לפני שבועיים נולד לי אחיין חדש. תינוק חדש זו תמיד שמחה גדולה ואחרי 2 בנות זה מיוחד אפילו יותר אז החלטתי שאם כבר יש אירוע למה לא להתחדש? הבעיה העיקרית בברית היא שזה אירוע עם התרעה מאד קצרה ומכיוון שרציתי כבר לנצל את ההזדמנות ולתפור בגדים חדשים וכמובן גם לתת מתנה מיוחדת לרך הנולד או יותר נכון להוריו הייתי חייבת לעשות דברים פשוטים ומהירים כדי שבאמת אספיק להכניס את זה בין כל שאר עיסוקי

לפעמים כשיש לנו עומס חכם יותר לקנות מתנה מאשר להכין לבד אבל בחישוב מהיר הבנתי שזה לא כזה הבדל עבורי  כי רק הנסיעה לעיר והזמן שאני ישקיע בלמצוא משהו שאני אוהבת ייקחו לי את אותו זמן, אם לא יותר, אם אתפור משהו בעצמי. ואין כיף גדול יותר מאשר להביא מתנה שהכנת בעצמך. ואז נזכרתי שממש כמה שבועות לפני, צילמתי הדרכה מהממת על תיק לעגלה שממש במקרה הוא היה בצבעים של בנים ובכל זאת בן אחרי 2 בנות דורש התייחסות מיוחדת גם לצבע! ככה שזו בהחלט יכולה להיות מתנה מושלמת.

תמיד כשאני מצלמת הדרכות אני תוהה לעצמי מה אני יעשה אחרי זה עם כל מה שתפרתי.  בד"כ אני משתדלת שאלו יהיו בגדים לי או לילדים אבל בקורס תיקים תפרת כמויות של תיקים שלא באמת היה לי יותר מדי מה לעושת איתם. שמחתי שעכשיו זה יבוא לידי שימוש (כך לפחות אני מקווה…) זה אמנם תיק פשוט אבל עדין ויפה. ואני לגמרי אוהבת אותו. יש בו בדיוק כל מה שצריך בשביל תיק עגלה מושלם.

רצועה לנשיאה נוחה ותליה על העגלה

רוכסן לפתיחה קלה ונוחה

כיסים בצדדים לכל מה שצריך

ופפיון קטן ומושלם בחזית

את התיק תפרתי מבד קווילט שקניתי אצל קאשי בנחלת בנימין ובשאריות בד דריל אפור שהיו לי ומכיוון שהבד עולה בסביבות 45 ש"ח למטר ומכיוון שהשתמשתי בפחות מחצי מטר יוצא שהתיק הזה עלה לי  פחות מ30 ש"ח! איפה תמצאו תיק כזה במחיר כזה? אבל שניה אחרי ששמחתי שחסכתי לי זמן חשבתי לעצמי שזה לא מספק אותי להביא משהו שכבר היה אצלי מוכן. זו בעיה מוכרת וידועה של הרבה הנשים שחושבות שאם הן לא יעבדו עד צאת הנשמה אז זה לא ייחשב מספיק טוב או במילים אחרות- פרפקציוניסטית. ומכיוון שהיה יום חמישי והברית ביום שישי…

טוב אז זה מה שיצא- באמת הכי מהר שיש אבל קטן מושלם.

השתמשתי בסרגלי הגזרות לחולצה במידה 1 ולמכנסיים במידה 3-6 ותפרתי חליפה לגיל חצי שנה. המכנס נתפר מבד דריל לא עבה ולא דק משהו באמצע וגם את הסריג תפרתי מבד דק יחסית כדי שיתאים גם בערבי הקיץ כי היה לי קשה לצפות מתי בדיוק זה ישמש אותו.

כיסים קטנים בצדדים הוסיפו גם הם לאווירה. אפשר לאמר שזה גם לא עלה לי כי תפרתי את זה משאריות בד שהיו לי.

 

וכשאני נכנסת למוד של תפירה קשה לי לעצור ומימלא כבר הרבה זמן תכננתי לתפור עוד כמה בגדים חדשים אז כבר על הדרך (פחות או יותר) הכנסתי גם את זה עם הגדולה הכי קל לי מה שאני תופרת לה היא אוהבת. לא אכפת לה איזה בדים אבחר או מה יהיו הגזרות. נראה שמלה אבל למעשה יש פה 2 חלקים, פשוט כי הרבה יותר מהר וקל לתפור באופן הזה. סיבה נוספת היא כי בד הפייזלי שנקרא גם פםיקה לייקרה,  כבד יותר מהסריג ואם הייתי מחברת בינהם החלק התחתון  היה מושך את כל החלק העליון וזה היה נראה נורא אז כדי שזה לא יראה חליפתי מדי הכנסתי צווארון בייבי וכפתור קטן שמלת חורף יפה ועדינה שאני בהחלט מרוצה מהתוצאה

החלק התחתון- גזרת קלוש עם חגורה. החלק העליון גזרה בסיסית פשוטה עם כיווצים בשרוול וצווארון בייבי.

מעניין אתכן כמה עלה לי הכל יחד? מטר בד פייזלי וחצי מטר בד סריג סה"כ- 38 שקלים. ואם הגדולה היא נוחה בכל מה שקשור לתפירות שלי הרי שהקטנה היא ההפך הגמור. היא בוחרת צבעים גזרות ואם זה לא בדיוק לטעמה היא גם יכולה לא ללבוש את זה לעולם. אז מה שהיא בחרה זו חצאית קלוש מבד ג'רסי כחול וסריג אופייאט בגזרה הכי פשוטה שיש. מכיוון שהיא בחרה את הבדים ולי זה היה נראה קצת יותר מדי יום העצמאות (אבל לכי תתווכחי עם ילדה דעתנית שכזו) הוספתי פפיון קטן, כמובן בהסכמתה, כדי לשבור קצת את הנוקשות.

כמה עלה לי בסה"כ? באזור ה- 30 שקלים. כמה זמן לקח? לא יותר מדי

ולסיום, למרות השעה המאוחרת, החלטתי שאם כבר תפרתי לכולם גם לי מגיע משהו. לקח לי שעה ורבע לסיים לתפור ועפתי על עצמי ברמות. הסתובבתי כולי מרוגשת בבית כמו ילדה קטנה. הלבבות האלו לגמרי עשו לי את זה

זה הלך לי מהר כי לא הכנסתי רוכסנים גומי עיבודים או כל דבר שהוא אלא גזרות פשוטות ובסיסיות  שכבר היו לי מוכנות. החצאית היא בגזרת A עם גסקה ישרה, החולצה בגזרת מתפרים ללא מתפר מותן והסוודר בגזרה בסיסית של בדי סרגי עם תוספת רצועה לכל אורך המפתח.

כמה עלה לי? כל בד כאן עלה 20 ש"ח למטר יש כאן כמעט 3 מטר בד כך שאפשר לסכם את העלות ב60 שקלים לחצאית חולצה וסוודר. נאה.

דרך אגב- את כל הסריגים קניתי אצל בן חור זכריה. חנות מעולה שנמצאת ברח רמבם כמעט על הפינה עם נחלת בנימין. זו החנות היחידה שאני מוצאת בה בדי סריג איכותיים וטובים שאפשר לתפור איתם ממש סוודרים. המחירים מעולים! רק תקחו בחשבון שכדי לתפור סוודרים מומלץ מאוד להצטייד באוברלוק. לא הספקנו להאושש מהברית הזו ואחיין חדש נולד במזל טוב. מודה שפינטזתי על בת שאוכל לתפור שמלמלות ובן נוסף אחרי 3 בנים זה קצת מסבך את העסק. אבל מילא שאלו יהיו צרותינו.

מקווה שיהיה שבוע שקט

ורק בשורות טובות והרבה שמחה

רבקה

___________________________________________________________

עם רקע או בלי רקע בתפירה

זה הקורס המושלם עבור כל מי שרוצה

לדעת לתפור את הבגדים שלה בעצמה!

כל הפרטים בלחיצה כאן

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן