fbpx
שמלת הבת המצווה המושלמת שלי- חלק א'

שמלת הבת המצווה המושלמת שלי- חלק א'

לפני 3 שבועות ערכנו את האירוע הראשון והמשמעותי ביותר שלנו כמשפחה. בת מצווה לביתנו הבכורה!
כמובן שלאירוע הזה קדמו הרבה הכנות. קודם כל השמלות- הדבר הכי חשוב כמובן ברשימת ההכנות, בטח שלי כאחת שלא קונה בגדים בכלל.

התחלנו קודם כל בלתכנן את השמלה לכלת השמחה. היה לה חשוב שזו תהיה שמלה שהיא מצד אחד מלכותית אבל מצד שני לא כזו שיש לכולן. מכיוון שגם את המפות, הווילונות ובכלל את כל העיצוב לאירוע עשיתי בעצמי, רציתי שזו תהיה שמלה שתשתלב בסגנון הכללי. בחרנו לעיצוב סגנון כפרי רומנטי כך שהוחלט שגם השמלה צריכה להיות בסגנון דומה.

נסענו יחד לנחלת בנימין כדי לבחור את הבדים וחזרנו עם שלל רב. לאחר התלבטות בחרנו בבדי שיפון ותחרה בצבע ירוק ובקבוק ועם נגיעות זהב כמובן. כי איך אפשר רומנטי בלי זהב?

מראש לא בחרתי גזרה מאוד מורכבת מכיוון שהבדים עשירים ועומדים בפני עצמם. מה שכן חשוב לשים לב שבד שיפון הוא אחד הבדים היותר מאתגרים לתפירה. מכיוון שהבד ארוג באלכסון ומרווח מאוד, קשה לגזור אותו מדוייק. הוא מאוד מחליק. גם בתפירה הוא זז כל הזמן. ומכפלות? זה בכלל עניין מאתגר…

לחלק העליון בחרתי גזרה בסיסית ושרוולים עם כיווץ ומנג'ט רחב בסופם. החלק העליון של השרוול הוא עם כיווצים כדי לקבל נפח, אך החלק התחתון של השרוול צמוד ליד.

את החלק התחתון של השמלה בחרתי לעשות מ- 2 שכבות של של גזרת הקלוש האהובה עלי. אני כבר יודעת שכל כך קשה לעבוד עם השיפון שכמעט תמיד הקלוש יוצא עקום ולא שווה בשני הצדדים. זה פשוט בד כזה שעושה מה שהוא רוצה. אז כדי שזה יראה טוב למרות הכל עשיתי 2 שכבות באורכים שונים ואת החלק הקדמי עשיתי קצר יותר מאשר את האחורי. ככה שלא משנה אם זה יתפקשש או יצא עקום לא ישימו לב. גם בגימור בחרתי לתפור סרט אלכסון סאטן. זה גם מוסיף ליופי וגם חוסך את המכפלת שהיא לא פשוטה בבד שיפון ובטח לא בגזרה של הקלוש.

נכון שזה עבודה קצת יותר ארוכה, להכניס סרט אלכסון ועוד סאטן, אבל לרוב זה יוצא הרבה יותר מדוייק ויפה מהמכפלת. וחוץ מזה זה מוסיף המון יופי!!

כמו שציינתי קודם, בחרנו להוסיף נגיעות זהב. קשת לשיער, נעליים וכפתורי זהב על המנג'ט.

כמובן שבדי שיפון ותחרה הם שקופים ומצריכים בטנה. אני אוהבת במקרים כאלו לשים בטנה שתפורה מבד ניאון. הייתרון של בד הניאון שהוא נעים על הגוף (בשונה מהלייקרה שמאוד חונקת ומזיעה) אבל יש לו קצת ברק והוא נראה הרבה יותר חגיגי מאשר סתם בד סימפוניה. נכון שזה רק חלק תחתון וכמעט ולא רואים אותו ובכל זאת זה משמעותי ונותן תוצאה הרבה יותר טובה מאשר בדים אחרים.

כן כדאי לזכור שלבד ניאון יש גם 2 חסרונות – א. הניאון הוא בד מאוד נצמד (האמת שדווקא כאן זה פחות משמעותי מכיוון שזה משמש לבטנה.) ב. הניאון הוא בד כבד. ככל שהבגד ארוך יותר ומכיל כמות גדולה יותר של בד הוא יותר יפול ויימשך כלפי מטה כך שמומלץ מראש לתת באורך קצת פחות מהרצוי, ובמידה ויש חיתוך בקו המותן, לעשות אותו מעט גבוה יותר.

אז מה צריך כדי לתפור שמלה כזו?
בד שיפון- 3 אורכים של החלק התחתון+ אורך שרוול
בד תחרה- אורך החלק העליון+ 20 ס"מ
בד ניאון- אורך וחצי שמלה+ אורך שרוול
כפתורים- 14 כפתורי פטריה בצבע זהב
סרט סאטן- גליל של 30 מ' (אין באמת צורך בכמות כזו גדולה אבל לי יצא זול יותר לקנות גליל שלם מאשר לפי מטר) אפשר לחילופין לחשב את היקף החצאית למטה ולהכפיל ב2

ואם תהיתן לעצמכן כמה עלתה בסה"כ כל השמלה?
בד שיפון- 18 ש"ח למטר. בד תחרה- 23 ש"ח למטר. בד ניאון- 20 ש"ח למטר. כפתורים- 1 ש"ח לכפתור. גליל סרט סאטן- 15 ש"ח

את כל הבדים קניתי בחנות המושלמת של זכריה הרצל בנחלה.

אמנם זו גזרה ממש פשוטה ובכל זאת מצרפת שרטוט של השמלה שיהיה לכן קל יותר אם תרצו לתפור שמלה כזו- 

 

היה מדהים אבל טוב להיות אחרי…
ומה בפוסט הבא?  על השמלה עם הגזרה המיוחדת שלי…

ואם גם אתן תפרתן שמלות מיוחדות לאירועים חשובים, שמלות שממש אהבתן ועשו לכן טוב על הלב, אשמח שתשתפו אותי!

רק טוב
רבקה

 

—————————————————————

חולמת לתפור לעצמך בגדים כמו שאת אוהבת?

לא בא לך לשלם הון על בגדים שכל כך קל להכין לבד?

קורס המאסטר הקורס הטוב ביותר ללימוד תפירה!

החלה ההרשמה למחזור 17 למחיר המיוחד ולכל הבונוסים לחצי עכשיו על הקישור- https://shoham-fashion.ravpage.co.il/master4

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן