fbpx
שמלות חג לבנות

שמלות חג לבנות

סביר שאין כמעט מישהו שלא מכיר את הסיפור על חנהל'ה ושמלת השבת.

איזה מבאס שהשמלה של חנהל'ה מתלכלכת דווקא אחרי שהיא עזרה בשמחה לאיש הזקן. אבל הסוף שמח כמובן (כי בסיפרים הסוף הוא תמיד טוב) כשהירח הופך את כל הלכלוכים לנוצצים ואת השמלה כולה להרבה יותר יפה…

טוב סיפורים כאלו יש רק באגדות וזו אגדה שאהבתי במיוחד ולכן אולי, זו הסיבה, שהסכמתי לתפור שמלות לבנות, אבל השבעתי את הבנות שלי באלף השבעות ואזהרות שישמרו על השמלות הלבנות שלהן מכל משמר
כי אולי אחד הדברים שהכי מתסכלים אותי זה שבגדים בהירים ובמיוחד חדשים מתלכלכים כמה רגעים אחרי שלובשים אותם…

מסתבר שזה עזר כי סיימנו את החג עם שמלות די נקיות ולבנות.

האמת היא.. שכבר לפני פסח הגדולה שלי ביקשה שמלה לבנה אבל היה קצת לחץ של ערב חג ונקיונות, אז הבטחתי לה שלשבועות היא תקבל שמלה חדשה ולבנה!!

אחרי פסח כבר לא היה לי כח לנסוע לתל אביב ואחרי הלידה בטח שלא היה שייך וככה הגענו ליומיים לפני החג בלי שמלה אבל עם הבטחה שלא משנה מה יהיה, שמלה לבנה היא תקבל!!

יש 2 סוגים של אנשים אלו שעובדים טוב יותר בזמני לחץ ודוחים הכל לרגע האחרון ואלו שאוהבים שהכל מוכן ומאורגן מראש ומשתדלים לעשות את הדברים כמה שיותר מוקדם. אני יודעת ומכירה את עצמי שאני מהסוג הראשון. אני הרבה יותר יעילה כשיש לי דד ליין וכמה שהוא קצר? יותר טוב
ובכל זאת בשנים האחרונות הרגלתי את עצמי להשתדל לעשות את הדברים מוקדם כדי לא להגיע לרגע האחרון ולמרות הכל, עקב הנסיבות, מצאתי את עצמי ביום שישי בצהריים עוד יושבת ותופרת ומקווה לסיים בזמן. והפלא אכן קרה ואפילו הספקנו לצלם קצת תמונות של לבן ושקיעה… 

מכיוון שהתחלתי לתפור באמת ברגע האחרון בחרתי בגזרת אוברסייז שהיא מצריכה פחות דיוק של המידות ולכן מהירה יותר לתפירה. מה עוד שלא היה לי זמן לנסוע לקנות בדים חדשים ולכן הייתי חייבת להיות יצירתית ולהשתמש במה שיש אצלי שזה היה בעיקר בדי כותנה פשוטים ושאריות בדים.
הוצאתי את כל התחרות והבדים הלבנים שהיו לי (שזה לא הרבה למען האמת)

ציירתי איזה דגם מהיר שהיה נראה לי שיתאים לבדים האלו ובלי לחשוב יותר מדי, התחלתי לתפור.בשמלה הראשונה היה לי בד שהספיק לשמלה די קצרה אז הטספתי למעלה ליבית מבד רקום בתוספת תחרה בתפר ולמטה הוספתי תחרת מעבר ודנטל מאותו בד רקום שיש למעלה.

את השרוולים עשיתי בסגנון כפרי רומנטי. הוספתי תוספת בד לכיווצים וכל כמה ס"מ הכנסתי גומי מתוח כדי לקבל את המראה הזה

את השמלה השניה, שכבר נשאר לי פחות זמן לתפור אותה, עשיתי בסגנון ג'לביה. בפתח הצוואר הכנסתי תחרה ממש באותה הטכניקה שתופרים חצי כפתרה, ובסיום השמלה והשרוולים הכנסתי את אותה התחרה.

האמת שהגזרה הזו יכולה להיות מדהימה בכל צבע אז למרות ששבועות עבר ואולי אתן פחות מתחברות ללבן… עדיין אפשר לתפור את השמלה הזו ולגרוף ים של מחמאות!!

מה צריך כדי לתפור את השמלות:

שמלה א-
– אורך בד כותנה לבן. אורך בד סימפוניה לבטנה.
– מטר תחרה +3 מטר תחרת מעבר.
– 2 מטר גומי 0.5 ס"מ.
– כפתור 

שמלה ב- 
-אורך שמלה+ אורך שרוול בד כותנה לבן+ בד סימפוניה לבטנה
– 3 מטר תחרה 

והנה גם הגזרות למי שתרצה לתפור. כמובן שהבסיס לגזרה הוא לבדי אריג!!


קיץ טוב
מלא שמלות יפות!

רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן