fbpx
מחווה אחרונה לסוף החורף

מחווה אחרונה לסוף החורף

למרות שפסח עוד שבועיים והיינו מצפים שכבר יהיה אביבי ובהחלט קצת פחות קר, בכל זאת החורף מסרב לעזוב. זה לא שהשמש לא מבליחה מידי פעם אבל היא לא באמת כאן וכנראה נצטרך לחכות עוד עד שנוכל להחליף את המלתחה לבגדים באמת קייציים. אז כמחווה אחרונה לחורף ולקראת החג שמתקרב החלטתי לתפור שמלת סריג קלילה. שמלה שהיא בדיוק באמצע. אמנם בד סריג חורפי יותר אבל לא עבה מדי ומצד שני מחמם במידה מסויימת ובקיצור- מושלם בדיוק לעכשיו.

את הבד קניתי בתחילת החורף בנחלת בנימין בחנות שנקראת "כל הבדים" זו אמנם חנות קטנה אבל יש בה מציאות ששות זהב (ועולות הרבה פחות…)

הפעם לא לקחתי סיכון וכיבסתי את הבד לפני התפירה. זה מיוחד מאוד אצלי כי אני אף פעם לא עושה את זה אבל לא רציתי להסתכן ושכל העבודה שלי תרד לטימיון רק כי הבד התכווץ בכביסה והשמלה כבר לא תהיה במידה המתאימה.  אני משתדלת לקנות בדים איכותיים כך שאני יודעת שאם הבד מתכווץ זה יקרה רק בכביסה הראשונה כך שאח"כ אין לי מה לדאוג.

בחרתי בגזרה ממש פשוטה ובסיסית ואת הטאצ' המענמיין הוספתי בעזרת תחרות קרושה שתפרתי על השמלה עצמה. זה באמת אחד הדברים הפשוטים שעשיתי וכל מי שתופרת אפילו אם היא רק בהתחלה- יכולה להצליח לתפור שמלה כזו ולהגיע לתוצאה מעולה ומדוייקת.

החלק העליון זו גזרה רגילה עד קו המותן. את השרוולים הרחבתי כדי לקבל כיווצים גם בראש השרוול וגם בחלק התחתון שלו.

החלק התחתון זו גזרה של רבע פעמון. לא רציתי לעשות קלוש שהיא רחבה יותר ופחות התאימה לסגנון של השמלה הזו, ולא רציתי גזרת A שהייתה נראית לי צרה מדי אז הלכתי על משהו באמצע.

בחרתי 2 סוגי תחרות אחת עבה יותר ואחת צרה מאוד. בתחרה העבה השתמשתי למרכז השמלה וגם לסיומת בשרוול.  את התחרה הצרה תפרתי במרכז השמלה ב2 הצדדים וגם בחגורת הקשירה. אם אתם עושות שמלה שיושבת בדיוק על הגוף לא חייבים חגורת קשירה.

לסריג שבחרתי אין הרבה מתיחה ומכיוון שרציתי פתח יחסית סגור אבל לא להשתמש ברוכסן, יצרתי מאחורה פתח עם עיבוד פנימי שיכול להסגר עם כפתור.

מכיוון שאנחנו גרים במקום שדי קר בו כל השנה אני שמחה שהשמלה הזו תוכל לשמש אותנו עוד לא מעט זמן בערבים הקרירים של האביב ותחילת הקיץ.

ואם אין לכן הרבה זמן בתוך כל ההכנות לפסח ובכל זאת בא לכן שמלה חדשה וחמודה- השמלה הזו היא ממש פשוטה ומהירה ומתאימה כמעט לכל מבנה גוף, גם לנשים וגם לילדות.

והנה גם הגזרה והחומרים שצריכים עבורה- 
לנשים- אורך וחצי של השמלה+ אורך שרוול, מטר מהתחרה הרחבה ו2.5 מטר מהתחרה הצרה
לילדות-  אורך וחצי של השמלה, חצי מטר תחרה רחבה, 2 מטר תחרה צרה

אז אם מתחשק לכן לתפור שמלה כזו ויש לכן שאלות אשמח לשמוע ולעזור

חג חרות שמח מלא בהרבה אור ושמש

רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן