fbpx
למעילים יפים תמיד יש זמן!

למעילים יפים תמיד יש זמן!

סוף השבוע האחרון היה סוער במיוחד. מצד אחד כבר רואים באופק את פסח ואת האביב. מצד שני אנחנו רק בתחילת מרץ אז זה עדיין סוג של חורף…

הסערה הזו הכריחה אותי לסיים מעיל שכבר תפרתי בתחילת החורף.למרות שביננו, למעילים יפים תמיד זה הזמן…  הוא היה גמור כמעט לגמרי רק היו חסרים לו כפתורים. לא הכי כיף ללבוש מעיל שאי אפשר לסגור אבל איכשהו שכנעתי אותה ללבוש את המעיל גם בלי כפתורים ועם הבטחה לעשות את זה בהקדם האפשרי. בפועל סתם התעכבתי עם זה כי לא היה לי כח להתמודד עם תפירת לולאה לבד כ"כ עבה (שזה קצת יותר מאתגר מאשר תפירת לולאות בבדים רגילים).

אבל כששמענו שהולך להיות סוער במיוחד החלטתי שזהו. חייבים לסיים את המעיל. כינסנו ישיבה דחופה כדי לחשוב יחד איך עושים את זה בדרך הקלה המהירה ונוחה ביותר. והיא פתאום זרקה לי שהיא מאוד הייתה רוצה כפתורי עץ עם סגירת חבל. גאוני- הרבה יותר קל הרבה יותר מהר. ובמקרה יש לי איזה כמה כפתורים כאלו בסטודיו. ומשם זה רץ וצ'יק צ'אק היו לנו 3 כפתורים לתפארת!

קונים קודם את כפתורי העץ ורק אח"כ את החבל כדי שנוכל לוודא שהחורים בכפתור מספיק גדולים לעובי החבל. חבל כזה אפשר לקנות בחנויות של מוצרי תפירה או אפילו בטמבוריות. רק לשים לב שזה חבל בד נעים למגע ולא החבלים מקש. אם רוצים להשקיע קצת יותר אפשר לכסות את קצה החבל בחתיכת בד סקאי (אפשר גם לקנות חתיכות כאלו מוכנות). מומלץ למדוד את גודל החבל הרצוי לפני שתופרים אותו ולבדוק את ההתאמה של 2 הצדדים אחד לשני.

איזה כיף לי שיש לי כבר ילדה גדולה. כי אני מאוד אוהבת מעילים מחוייטים בגזרת פרינסס. אפשר אמנם לעשות דמוי אבל כשזו באמת הגזרה זה פשוט יושב מושלם!

כמובן שאי אפשר בלי כובע וכיסים ובטנה שלמה כדי לסגור את הסיפור ולקבל גימורים נקיים ומדוייקים!


(דרך אגב הדרכה מלאה לתפירת המעיל הזה נמצאת בקורס מתפרים 0.2 בלחיצה כאן על הקישור)

איזה כיף זה לצאת לכפור הנורא עם מעיל מחמם אבל לא פחות חשוב  מזה- יפיפה!

אפשר לתפור מעילים מבדים 100% צמר אמיתי. אני באופן אישי פחות מעדיפה כי הם עדינים יותר וזקוקים לניקוי יבש. ברגע שהבדים סינטטיים או אפילו מכילים כמות יחסית גדולה של סיבים סינטטיים ביחס לצמר אפשר לכבס אותם במכונה וזה הרבה יותר פרקטי. כשתופרים מעילים מאוד חשוב לתפור להם בטנה מלאה לגמרי. גם כדי לשמור עליהם טוב יותר, גם כדי לקבל גימור נקי ובעיקר כדי לקבל הגנה טובה מהקור והגשם.

וכיסים זו בכלל לא שאלה. שמעתם פעם על מעיל בלי כיסים? הרי איפה בדיוק נשים את הידיים הקפואות? אני הזזתי את המתפר הצידה והכנסתי את הכיסים בתוך המתפרים, זה קצת פחות עבודה ומאפשר להגיע לתוצאה מדוייקת יותר בקלות יותר. אבל כמובן שאפשר להכניס את הכיס בכל מיקום שרוצים. פשוט ליצור לו חיתוך במקום הרצוי. 

אז האם שווה לתפור מעילים לבד? תלוי מה המטרה שלכן!

אם אתן אוהבות להראות כמו כולם וללבוש מעילים שחורים כחולים או אפורים וכמובן למצוא את הדבר הזול ביותר בדרך הקצרה ביותר- אז עדיף לקנות לבד. אבל, אם אתן אוהבות תפירה ואוהבות אתגר ובעיקר אוהבות שיש לכן דברים מיוחדים ושונים ובצבעים שבדיוק מתאימים לכן, ואת הגאווה והסיפוק בלומר- הכנתי לבד, אין ספק שלתפור מעיל צריך להיות הפרוייקט הבא שלכם!!

והנה גם הגזרה למי שבאמת מתכננת לעשות את זה לגמרי לבד-  

איפה אפשר למצוא בדים טובים למעילים בנחלת בנימין? אני אוהבת את 3 החנויות האלו-
1. בן חור זכריה ברחוב רמבם 8 (זה רחוב שיוצא מנחלת בנימין ממש קרוב לצומת)
2. קהירי ברחוב רמבם (קונים שם המון בדים למטפחות אבל יש להם מלאי גדול של בדים מקסימים למעילים)
3. יהודה ילין ברחוב נחלת בנימין (קצת אחרי קטיפה כחולה) (הבדים שם קצת יותר איכותיים ויקרים. תבקשו לעלות לקומה השניה)

מה צריך בשביל לתפור מעיל כזה?
1. בד בסיסי אורך וחצי+אורך שרוול
2. בד לבטנה פנימית (אפשר סאטן פשוט או אצטאט) אורך וחצי+אורך שרוול
3. בד לבטנת כובע+כיסים- שאריות בד או גובה הכובע
4. 3 כפתורי עץ
5. 1 מטר חבל בד

במבט ראשון זה נראית גזרה די פשוטה וקלה לתפירה אבל זה קצת יותר מורכב כי זה מצריך עבודה של הרבה שלבים, של חיבור כיסים ובטנה ועיבודים.
באופן כללי הבטנה זהה לגמרי לגזרה של המעיל למעט שינוי אחד- את המעיל והשרוול אנחנו עושים 2 ס"מ ארוך יותר ואת הבטנה 2 ס"מ קצר יותר. ובקיצור- שהאתגר לא ימנע מכן לנסות כי זה באמת סיפוק גדול להצליח ולתפור מעיל כזה לגמרי לבד. 

ובכל מקרה מה שלא יהיה
שיהיה סוף חורף חם נעים ויפה!

רבקה.

 
השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן