fbpx
חצאית או שמלה? העיקר עם קומות

חצאית או שמלה? העיקר עם קומות

איך שנגמר ט' באב פתאום הרגשתי שאני חייבת לתפור מלא דברים. למרות שבתכלס לא באמת אני מספיקה לתפור את כל מה שהייתי רוצה עדיין, כשאסור בכלל, זה הרגשה לא נעימה (טוב- כנראה שזאת המטרה)

אז ביום רביעי בבוקר דבר ראשון שאלתי אתכן מה הדבר שהייתן הכי רוצות לדעת לתפור. אם כבר אני תופרת שלפחות יהיה מכוון מטרה. אז קיבלתי מלא!! תגובות שזה ממש כיף לדעת שאני לא כותבת סתם לעצמי (לא שזה כזה נורא) וקיבלתי גם מלא פרגונים (שרק בשביל זה שווה לשלוח מייל…)

היו שביקשו לדעת על מטפחות (שזה ממש לא התחום שלי וממש אין לי סבלנות אבל אני יפרגן לכם פוסט מיוחד על זה הרבה רצו לדעת לתפור כל מיני עליוניות מעניינות וחצאיות (ארוכות בעיקר) שדרך אגב- כל מי שכתבה לי בקשר לזה- בבלוג אני לא מלמדת איך להוציא גזרות בסיסיות את זה אפשר ללמוד בקורס. בבלוג אני בעיקר משתדלת לתת רעיונות והשראה וכל מיני טיפים וטכניקות שאני משתמשת בהם. אבל מה שהכי הפתיע אותי שהכי הרבה ביקשו לדעת איך תופרים חצאית קומות!! תודו מפתיע.

האמת שמה שכיף בגזרה הזו שבעצם לא צריך גזרה אבל מצד שני זה לוקח הרבה יותר זמן  כל הכיווצים האלו זה שעות של עבודה וככל שהחצאית ארוכה יותר ועשירה יותר בבד זה מכפיל את הזמן ויותר. אני מאוד אוהבת לתפור כאלו לילדות אפשר לשחק עם צבעים ורוחבים שונים ולקבל דוג' מעניינות. כשאני תופרת לילדות בד"כ אני שמה גומי פשוט למעלה ואז צריך לשים לב שהקומה העליונה היא לפחות ברוחב הירכיים

גם החצאית הזאת אפשר לשים אותה בקטגוריה של הקומות כי היא בנויה מאותו עקרון חלק עליון הוא בסיס של חצאית A עם רוכסן והחלק התחתון זה רצועה ישרה עם כיווצים. זאת בעצם חצאית קומות עם קומה אחת.

גם כאן זו חצאית עם גומי למעלה רק שכאן זה ג\לא גומי שהשחלתי אלא גומי שתפרתי. זה קצת יותר עבודה כי צרי למלא את הסליל באופן ידני ולתפור די הרבה תפרים כדי לקבל מראה יפה. ותחרות זה בהחלט משדרג את החצאית!

אפשר כמובן לקחת את האפקט של הקומות ולחבר את זה לשמלה בעצם ניצור חלק עליון של חולצה ונחבר את הקומות ונקבל שמלה.

גם זו שמלה עם קומות אבל כאן כל הקומות הן באותו רוחב ומאותו הבד וזו הבחירה שלנו בהתאם לעיצוב שנרצה לקבל.

כאן גם יש משחק של הצבעים והרוחב של הקומות

וכמובן חלומה של כל ילדה זו שמלה מסתובבת תראו איך זה נראה יפה כשזה פרוס

גם תחתיות אפשר לעשות ממש באותו עקרון

אז איך בעצם תופרים חצאית קומות? דבר ראשון צריך להחליט מה יהיה החלק העליון

אח"כ ניצור את הקומות- שזה בעצם רצועות ישרות לגמרי שאנחנו נחליט מה הרוחב והאורך שלהם בהתאם למה שמתאים לנו.

אפשר שהחצאית עם הרבה מאוד כיווצים ואפשר חצאית עם מעט כיווצים קחו בחשבון גם שככל שיש יותר קומות החצאית תהיה עם יותר בד. כמה להוסיף מקומה לקומה? זה כמובן תלוי ברצון שלנו אבל אם זה פעם ראשונה ואתן לא ממש יודעות מה כדאי אני ממליצה לכן להתחיל עם פי 1.5 ז"א שאם הקומה הראשונה היא באורך 50 ס"מ הקומה השניה תהיה באורך 75 ס"מ והקומה השלישית תהיה באורך של 115 ס"מ וכך הלאה עד הסוף (פי 1.5 זה יחסית הרבה כיווצים קחו את זה בחשבון)

ואיך בכלל מכווצים את הקומות? מתחילים עם הקומה השניה. מכווצים רק צד אחד של הרצועה בעזרת חוט עד שזה מגיע לגודל של הקומה העליונה ותופרים את 2 הקומות אח"כ מכווצים את הקומה השלישית עד שהיא מגיעה לגודל של הקומה השניה וכך הלאה עד הסוף. בגלל שכל קומה ארוכה יותר מהקומה שלפניה אנחנו מקבלים את הצורה היפה של הגזרה. מומלץ קודם לכווץ ולוודא שזה אכן בגודל הרצוי ורק אח"כ לתפור.

בהצלחה
וחופשה נעימה לכל הנופשים…
רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן