fbpx
החיים הם לא שחור לבן

החיים הם לא שחור לבן

תכל'ס, החיים הם לא שחור ולבן. האמת שבאופן כללי אני הרבה יותר אוהבת צבעים, אבל לפעמים, פשוט בא נקי כזה, פשוט שחור ולבן. בדיוק בשביל הרגעים האלו יש לי בסטודיו מדף עם בדים בגוונים ללא גוונים אבל עם מלא הדפסים מיוחדים. כי שחור סתם זה הרבה פחות נחמד משחור עם פרחים לבבות או פסים… 

בקיצור… לאחרונה היה לי מין רצון חזק כזה לתפור לי בגדים בשחור ולבן. כמה טוב שהבדים חיכו לי… 

בד"כ אין לי הרבה זמן לתפירה אז אני אוהבת להשתמש בגזרות קלות ופשוטות. אבל דווקא הפעם, כנראה עם הרצון לשחור ולבן, היה לי גם חשק למשהו קצת יותר מושקע ומורכב.
אז נכון שאני תמיד אומרת שהכל נורא פשוט וקל אבל דווקא הפעם הדוגמא שבחרתי הייתה קצת יותר מאתגרת…

אבל אתגרים זה כיף!

הגזרה הבסיסית היא גזרה פשוטה של חולצת אריג ללא מתפרים. לחולצה בחרתי בד כותנה דק ממש כזה שבקיץ נושם ומאוורר כמו שצריך. ולמרות שהוא לבן, הוא לא שקוף בכלל. בפתח הצאוור הכנתי עיבוד חיצוני עם דמוי כפתרה עגול ובתפר של כל פתח הצוואר הכנסתי דנטל מכווץ שהכנתי מהבד של החולצה.

 

בגב, בנוסף לתוספת הכיווצים בפתח הצוואר, עשיתי חיתוך גם לרוחב והכנסתי כיווצים נוספים. הדנטל הזה זה בעצם בד ברוחב של 5 ס"מ מקופל לשניים ומכווץ לפי צפיפות הכיווצים שאני רוצה.

כמעט ופיספסתי את העובדה שההדפס של העץ הוא לכיוון אחד. מזל שברגע האחרון שמתי לב כי ניצלתי את הבד עד תום ואם הייתי גוזרת חלק מהחלקים הפוך לא הייתי יכולה לתפור את החולצה הזו בצורה טובה.

בקצה השרוול תפרתי מנג'ט רחב עם כפתור פטריה שחור. כמובן שבמנג'ט כדאי להכניס פליזלין כדי שזה יעמוד יפה וגם בשביל שהלולאה תהיה חזקה והבד לא יקרע. הוספתי גם פתח בגימור שח השרוול. הטכניקה של התפירה היא בדיוק כמו של חצי כפתרה רק צרה יותר. מדהים כמה שדיוק בגימור יכול לשדרג את כל החולצה….

את החצאית התפרתי בגזרת הקלוש האהובה עלי. והחלק העליון שלה זה רצועה רחבה וישרה של הבד שכיווצתי בעזרת גומי רחב וחיברתי אל החצאית.

למטפחת לקחתי 2 רצועות ארוכות של בד כותנה וחיברתי אותן אחת לשניה כך שכל התפרים בפנים. מכיוון שזה דו"צ אפשר לשים כך שיראו רק את החלק השחור או רק את הזיגזגים או שניהם יחד.

והנה גם שרטוט לדוג' של החולצה- לאמיצות בינכן שאוהבות אתגרים… זה הרבה עבודה ובקו המתעגל צריך הרבה סבלנות ודיוק אבל אחרי שצולחים את זה התוצאה מספקת ממש!!

 

וכמו תמיד מקווה שנתתי לכן עוד קצת השראה לתפור.
בפעם הבאה מחכה לכן עם הרבה צבע…

שיהיה סופ"ש מקסים ונפלא!
רבקה

2 תגובות
  1. שירן כהן

    שלום רבקה.
    א. תודה רבה רבה על כל ההדרכות והסרטונים! את מדהימה!
    ב. בסרטונים ובתמונות שאת מצלמת – זה צלמת או שאת עושה את זה בעצמך?

    • רבקה קליין

      תודה. שמחה לשמוע שאת נהנית מהתכנים באתר.
      90% מהצילומים אני עושה. חלק מתמונות הסטילס שאני מצולמת זה צלמת.

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן