fbpx
ג'לביות בקיץ זה הכי מאסט!

ג'לביות בקיץ זה הכי מאסט!

בקיץ חם. נקודה. אז מה עושים? אפשר לשבת כל היום במזגן או אולי לשכב על חוף הים או הבריכה או המעיין או איזה שלולית בוואדי האחורי (הבחירה המועדפת על הילדים שלי- העיקר שיש מים…)

אבל בין לבין צריך גם לצאת החוצה, לחום המהביל. אז מה בכל זאת עושים כדי להקל על החום ולהרגיש  קצת יותר נעים?

בקיץ אני אוהבת לתפור שמלות בסגנון ג'לביות. יש להן גזרה רחבה ומשוחררת ואם תופרים אותן מבדים קלילים ונעימים כמו פשתן כותנה או ויסקוזה, מצאתם את הנוסחא המושלמת.

שאלתי את ויקפדיה מה המקור של הג'אלביה וזו התשובה- ג'אלביה היא גלימה ארוכה ורחבה הנפוצה בארצות ערב. אז אם שם, שכל כך חם, זה הלבוש המסורתי- פשוט שזה יכול להיות יעיל גם לנו. ואם שדרגנו את הג'לביה עם בדים יפים יותר וגימורים מעניינים יותר, אז בכלל הרווחנו! 

את הג'לביה הראשונה הכנתי עם עיבוד בסיסי של ג'לביות. זה בעצם חריץ בפתח הצוואר הקדמי, כשאפשר לקבוע כמובן את העומק והמפתח שלו, ועיבוד פנימי שסוגר בצורה יפה את הפתח.

את העיבוד בחרתי לעשות מבד שונה, כדי שיהיה אפשר לבחור האם להשאיר סגור, או לקפל את צידי הפתח ולקבל גימור מעניין ואחר.

ככה זה נראה כשזה סגורוככה כשזה פתוח 

ואם כבר השתמשתי בבד נוסף ושונה, הוספתי אותו גם כמנג'ט בקצה השרוול. זה הופך גם את המראה לקליל יותר ופחות כבד.

את הג'לביה השניה עשיתי עם גימור של חצי כפתרה וצווארון סיני. לאחרונה אני משתמשת בזה המון כי זה אולי נראה מסובך אבל אחרי שתופרים שתיים/שלוש חולצות כאלו זה הופך לכ"כ פשוט ומהיר. הייתרון של גימור כזה זו גם האפשרות ללבוש שמלה או חולצה ללא רוכסן אבל עם פתח סגור, וגם כמובן היופי. והנה טיפ קטן- כשאני מחליטה שחולצה מכופתרת הגיעה זמנה לפח, אני קודם כל מורידה ממנה את כל הכפתורים. ככה יש לי תמיד כפתורים במלאי כשפתאום יש לי מוזה לחולצה מכופתרת…ובסופו של דבר אין כמו להשקיע בפרטים הקטנים. אולי לחום זה פחות יעזור אבל את המצב רוח זה בהחלט משדרג. לפני כמה חודשים רכשתי מלאי של תוויות בד באליאקספרס. 50 תוויות כאלו עלו לי בסביבות ה5 שקלים ולרוב המשלוח הוא חינם. יש מלא דוג' ואפשרויות חפשו מה שהכי מתאים לכן. הנה קישור להזמנת התוויות- לחצו כאן את התוויות המתוקות האלו (ויש עוד כמה דוג') אפשר להזמין בלחיצה כאן

אז אם מתחשק לך שמלה מהירה כייפית ונעימה- זו הגזרה המושלמת. ואגב, אם עושים נכון את הגזרה היא מתאימה כמעט לכל גיל או מבנה גוף!

אפילו אם את תופרת מתחילה, הגזרה הזו כ" פשוטה וקלה שאי אפשר לטעות בה.כל מה שצריך לעשות זה לשרטט גזרה בסיסית באורך הרצוי, להחליט מה הרוחב המתאים (אפשר ישרה ואפשר בגזרת A או אפילו רחבה יותר- מה שאוהבים) ואז למתוח קו ישר לגמרי מנקודת בית שחי בגזרה ועד לקו המכפלת. וכמובן לבחור את הגימור הרצוי בפתח הצוואר. עיבוד פנימי, כפתורים, צווארון וכל מה שמתחשק ונראה יפה. (את כל הטכניקות לגימורים ופתחי צוואר מושלמים תוכלי למצוא בקורס ארון הבגדים בלחיצה כאן)

כמו שכתבתי קודם מומלץ להשתמש בבדים קייציים ונעמים ויחסית נופלים- כותנה, ג'ינס כותנה, פשתן, או ויסקוזה. בהצלחה!
רבקה

4 תגובות
  1. תמי

    איפה מוצאים גזרה לגלביה?תודה.

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן