fbpx
במקום לכבס אפשר לתפור

במקום לכבס אפשר לתפור

מה יותר נורא ממכונת כביסה שמתקלקלת בחורף? מכונת תפירה שמתקלקלת בחורף בבית שיש בו תינוק זוחל והמכנסיים שלו אוספות את הלכלוך והאבק מכל מקום אפשרי.

אז בתחילת השבוע כשהבנתי שמכונת הכביסה שלנו שבקה חיים בלי שום התראה, כמובן שמיד קניתי מכונה חדשה. והיא פה עומדת גדולה ויפה אבל מה? צריך טכנאי. ורק לו מותר לפתוח. ובנתיים עד שיגיע הרבה יותר פשוט וקל לתפור כמה מכנסיים חדשות.

אז הבאתי את הדוגמן לכמה מדידות כדי לקבל את המכנסים המושלמות בשבילו!

האמת היא שמכנסיים זה אחד הבגדים הכי קלים לתפירה. ברגע שיש גזרה מוכנה זה ממש רץ. וכשבכל מקרה צריך להחליף כמה זוגות ביום, אז אני אפילו לא מחפשת שהן יהיו יותר מדי מעוצבות ומושקעות. כן מה שחשוב לי, שהבדים יהיו איכותיים ולא יהרסו מהר מדי בזחילה או בכביסה.

המכנסיים האלו כ"כ פשוטות לתפירה שגם מי שממש ממש מתחילה תוכל לתפור אותם בקלות ממש. (זו גם הסיבה שהכנסנו את ההדרכה עליהם בקורס התפר הראשון שהוא קורס בסיסי למתחילות והוא עכשיו במחיר מבצע מיוחד)

כשאני תופרת פרוייקטים כאלו של כמה פריטים זהים, את הבד הראשון אני גוזרת מדוייק בעזרת הגזרה שהכנתי- ואני תמיד מקפידה להכין גזרה כדי שאם משהו יתפקשש או לא יצא לי טוב, אני אדע בקלות איפה ואיך לעשות את התיקון.

את הבדים הבאים אני גוזרת לפי הראשון. אין צורך לשרטט שוב מההתחלה. אני פשוט מניחה את החלק הגזור על הבד החדש וגוזרת מסביב.

ועכשיו, כשיש לנו 5 זוגות מכנסיים חדשות, כמובן הכי כיף גם להכניס תוויות! 

מעבר לזה שזה מגניב ונותן הרגשה של משהו אמיתי, מכיוון שבמבט ראשון אין הרבה הבדל בין החלק הקדמי לאחורי, אבל הם לא באמת אותו דבר, דווקא כאן יש חשיבות לסימון החלק האחורי בצורה כזו שתאפשר לי יותר בקלות לזהות את הצדדים.

את הגומי אני משחילה בתוך החגורה ולא תופרת ישירות אל הבגד. למה אני אוהבת להשחיל את הגומי ולא לתור אותו ישירות למכנסיים? מכיוון שבהשחלה אני יכולה לוודא שבטוח הגומי יהיה מכווץ במידה שתתאים לי. כשאני תופרת את הגומי ישירות למכנסיים לא תמיד אני יכולה להאריך איזה אורך צריך, או מה מידת הכיווץ שאקבל. זה משתנה בסוג הגומי, בסוג ועובי הבד. והרבה יותר מבאס אם צריך לפרום אח"כ. סיבה נוספת היא שגומי בשלב מסויים מתבלה ואז אם נרצה להחליף אותו הרבה יותר קל כשהגומי מושחל.

עכשיו כיש לנו 5 זוגות מכנסיים חדשים וגם מכונת כביסה חדשה וזה בהחלט סיום מתוק לשבוע הזה!

יום מושלם!
רבקה קליין

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן