שמלת הבת מצווה המושלמת שלי חלק ב'

בזמן האחרון, לכל אירוע שאני מגיעה אליו, אני רואה סביבי נשים בשמלות לורקס, בדים מבריקים ואפילו פייטים. טוב אירוע זה עניין מכובד ומבריק וזו האופנה…
האמת? התלבטתי הרבה איזו שמלה לתפור לעצמי לבת מצווה של הבת הבכורה שלי. מצד אחד רציתי משהו מיוחד ושונה. אבל מצד שני כן משהו מכובד וחגיגי.
הבד המפוספס הזה שכב אצלי עוד מהקיץ בד שיפון דק ואוורירי. אין ספק שבמבט ראשון הוא הרבה פחות חגיגי מאשר כל הבדים המבריקים אבל הבעיה השניה שהוא מאוד קיצי וזו אחת הסיבות שהתלבטתי אם הוא אכן יתאים. הבת מצווה יצאה בחורף וזו שמלה לגמרי קייצית. וגם אולי הוא לא מספיק חגיגי?

בסוף החלטתי שבא לי עליו. אני אוהבת אותו, הוא שונה וחוץ מזה? הגזרה שעיתי בסופו של דבר ישבה אצלי בראש כבר מלפני החגים ככה שבסוף זה הכריע את הכף לטובת בד הפשתן הזה! ומה עם זה שזה קייצי? מזל שהחיים לא נגמרים אחרי הבת מצווה. תמיד יש ימים חמימים יותר ואם לא? נחכה לקיץ הכל טוב. 

כשהגזרה מתבשלת לי בראש כ"כ הרבה זמן הרבה יותר קל ומהיר לי להכין אותה. ידעתי בדיוק מה אני רוצה. פרינסס ישר עם שרוולי קלוש רחבים במיוחד וחלק תחתון מקלוש. אני מאוד אוהבת את גזר הקלוש בעיני זו גזרה מנצחת ואף פעם לא נמאס לי ממנה. במיוחד כשכל כך להכין אותה.

כדי לתת קצת צבע ועניין הוספתי חגורת גומי בצבע אדום ורוכסן אדום בגב. אני כ"כ שמחה שבחרתי בסוף בסגנון הזה ולא הלכתי על הדברים הבאנליים. הרבה יותר כיף!  

כמובן שבבד דק שכזה מומלץ להוסיף בטנה. האמת שהבטנה גם הייתה חשובה כדי לקבל גימור נקי בפתח השרוול. שלא ממש רואים כי הוא נמצא מתחת לשרוול, אבל בעצם השרוול כאן לא מחובר לפתח השרוול של השמלה אלא למתפר שנמצא במרכז החלק הקדמי

הגזרה הבסיסית היא די פשוטה. מה שצריך זה חלק עליון קדמי ואחורי בגזרת מתפרים בסיסית. (ולמי שלא יודעת לתפור מחוייט או לא בעניין של מחוייט, אפשר ליצור את זה גם בגזרה רגילה פשוט בעזרת חיתוך לאורך)
צריך גם גזרה של חצאית קלוש שמתאימה בהיקף לחלק העליון. וגזרה של שרוול (שהיא קצת יותר מסובכת)
והנה גם צרפתי גזרה שיהיה פשוט יותר להבין-

הגזרה של החלק העליון נחתכת ממש במתפר. אני פחות אוהבת שהפרינסס הוא ממש באמצע אז אני מזיזה אותו הצידה קצת. צריך לגזור את המתפר גם בחלק הקדמי וגם באחורי. שימו לב שהגזרה של החלק העליון צריכה להגיע עד לגובה הרצוי. אני אוהבת חיתוך במותן.

ככה הגזרה של החלק העליון נראית על הבד-

את השרוול צריך לגזור פעמיים (למעשה 4 פעמים כי יש לנו 2 שרוולים) לחבר ולתפור בחלק החיצוני שלו ואז להפוך.
אני יוצרת עיגול שלם ובאמצע חותכת אותו כך שלמעלה הוא רחב ולמטה נהיה צר. מה שחשוב לשים לב שהחלק הפנימי של השרוול יהיה תואם באורך לכל האורך של המתפרים ב2 הצדדים כי שם בעצם נכניס את זה.

לכן נתפור את החלק האמצעי של הקדמי לחלק האמצעי של הגב. נחבר אותם בכתף. נחבר את חלק הצדדים גם כן בכתף. נתפור את השרוול (אחרי שחיברנו את 2 החלקים והפכנו) אל החלק הפנימי ורק אח"כ נחבר את הצדדים של החלק העליון. אחרי שסיימנו לחבר שרוול ואת כל הצדדים, נחבר גם את החלק התחתון. אני עשיתי קלוש בחלק התחתון אבל אפשר כמובן כל גזרה אחרת שאתן אוהבות.

בסוף אחרי שסיימנו את השמלה ומדדנו אותה ותיקנו אם היה צורך, נחבר את הבטנה. אם לא בא לכן גזרה מחוייטת או שזו שמלה לילדות, אפשר פשוט ליצור חיתוך על הגזרה במיקום שתרצו להכניס את השרוולים.

ברגע שמבינים את הרעיון זה הרבה יותר פשוט לעשות את זה. וזה יכול להתאים כמעט לכל מבנה גוף. לנשים לילדות ולכל מי שתרצו!!

מקווה שאהבתן ושההסבר והשרטוט עזרו לכן.
מחכה לראות את השמלות היפות שאתן תופרות לעצמכן!

2 תגובות
  1. אסתר שמחוב

    מקסים, הייתי רוצה לראות איך תפרת את קלוש
    תודה

    • רבקה קליין

      בדף הראשי של האתר תוכלי להרשם לקורס מתנה ויש לך שם הדרכה על זה

השארת תגובה

2 תגובות
  1. אסתר שמחוב

    מקסים, הייתי רוצה לראות איך תפרת את קלוש
    תודה

    • רבקה קליין

      בדף הראשי של האתר תוכלי להרשם לקורס מתנה ויש לך שם הדרכה על זה

השארת תגובה