fbpx
גם ילדים יכולים לתפור!!

גם ילדים יכולים לתפור!!

לפעמים משיעמום יוצאים דברים טובים. וזה בדיוק מה שקרה פה אצלינו שבוע שעבר. יש לי ילד בן 12 שלא יכול להיות משועמם. הוא כל הזמן צריך לעשות משהו. אבל כבר חודשיים שאין מסגרת ואין שגרה וא"א לצאת מהבית ותחילת הלימודים לא נראה באופק…

שבוע שעבר לקחתי אותו לשיחה צפופה ב4 עיניים והודעתי לו שאו שהוא משתעמם בשקט או שהוא מוצא לעצמו מה לעשות. ובתור התחלה שיכתוב 5 דברים שאפשר לעשות גם במצב הקיים.

אחרי שעה הוא חזר והודיע לי שהוא החליט להצטרף לקורס תפירה. והוא כבר רשם את עצמו לקורס התפר הראשון באתר. 

כל אחה"צ הוא ישב מול המחשב ולמד איך להפעיל את מכונת התפירה, איך להשחיל חוטים ואיך לעשות מכפלות. בערב הוא כבר עדכן אותי גם על כמה תיקונים שכדאי לי לעשות בשיעורים…

יום למחרת הוא תפר לעצמו כרית וקלמר והודיע לי, שהוא הולך לתפור לעצמו מכנסיים.

אני בתמורה הודעתי לו שהוא הולך לעשות את זה לבד! כי אם כבר הוא נכנס לעניינים, לפחות שיהיה לי נשוא למחקר שלי- עד כמה באמת אפשר ללמוד תפירה לבד, דרך האינטרנט ומאיזה גיל. והאם למגדר יש משמעות?

מכנסיים זה אחד הדברים היותר קלים לתפירה, למרות שממבט ראשון זה נראה מסובך. ומכיוון שממילא הוא מעדיף מכנסיים עם גומי ולא עם רוכסן, זה הפך את כל התפירה לפשוטה יותר. אמרתי לו שהדבר הכי חשוב כשלומדים לתפור דברים חדשים זה לעבוד ממש לפי הסדר על כל השלבים ולא לוותר ולא לדלג על שום דבר.

הוא התחיל בשרטוט הגזרה, ועבר לגזירת הבד ואח"כ לתפירת החלקים. הדבר שהכי הפתיע אותי היה הדיוק שלו גם בשרטוט וגם בגזרה. לא דמיינתי שילד בן 12 יכול להצליח לדייק כ"כ. היה אפילו איזה שלב שאמרתי לו- עזוב, תוותר על הקו הזה. אבל הוא רק הזכיר לו שאני זו שאמרתי שאסור לוותר על שום דבר…

 

הדבר היחיד שהייתי מוכנה לעזור לו זה עם הכיסים. כי זה באמת משהו קצת יותר מתקדם ולא רציתי שיתעכב על זה. אני תפרתי את הכיס עצמו והוא חיבר את הכיס למכנס.

 

חוץ מזה, הילד הזה, תפר את כל המכנסיים לבד!! והוא כ"כ התרגש מהעניין שהוא החליט לשמור אותן לשבת ולאירועים מיוחדים 🙂

אבל מה תכל'ס המסקנה העיקרית שלי מזה? קודם כל שכל אחד יכול. אם ילד בן 12, שמעולם לא נגע במכונה הצליח תוך 3 ימים לתפור לעצמו מכנסיים, אף אחד לא יכול להגיד שזה לא אפשרי. וגם, שלפעמים לא צריך להיבהל מהשיעמום אלא לחשוב איך לתעל אותו בצורה נכונה כדי ליצור דברים.

ואולי הכי חשוב- שגם מילדים אפשר לקבל ים של השראה ומוטיבציה!!

 

והנה גם כמה טיפים שיעזרו לכן לתפור מכנסיים בצורה קלה וטובה יותר!

1. מכנסיים, בשונה משמלות או חצאיות, הם בגד שדי צמוד לגוף ולכן התפרים יכולים להיקרע הרבה יותר בקלות לכן הדרך הכי טובה היא לעבור בתפר חיצוני על כל תפרי המכנסיים. כן, ממש על הכל. גם על תפרי המפשעה, גם על תפר הרגל הפנימי וגם על תפרי הצד (אותם מספיק לתפור רק עד קו הירכיים)

2. כדי שתוכלו לתפור תפר חיצוני מחזק לקו של פנים הרגל, מומלץ לתפור קודם את הקו הפנימי ורק אח"כ את קווי הצד.

3. כיסים זה משהו מאוד משמעותי במכנסיים הרבה יותר מאשר בכל בגד אחר. ובטח לילדים. הילדים שלי למשל, לא מוכנים ללבוש מכנס שאין בו כיסים. אז אל תוותרו על השלב הזה.

4. אם בחרתן לתפר מכנסיים עם גומי ההמלצה שלי זה, לא לתפור את הגומי ישירות לבד, אלא להשחיל אותו. יכול להיות שזה ייקח קצת יותר זמן אבל זה יאפשר לכן לדייק הרבה יותר בגודל הגומי הנצרך. וזה משמעותי!

5. גם אם אתן תופרות מכנסיים מבד סטרץ' (בעיקר טייצים) עדיין כדאי להכניס גומי בקו המותן. זה נותן יציבות למכנס ויושב על הגוף הרבה יותר טוב!

ועכשיו, אם גם את רוצה לדעת לתפור כל מכנס בכל מידה,  יש לך הזדמנות להצטרף לקורס מכנסיים ולקבל גם- 2 סרגלי גזרות למכנסי נשים ולמכנסי ילדים בשווי 378 ש"ח! 

מה תוכלי לתפור בעזרת הקורס? מכנסיים לנשים או לילדים. מכנסיים רחבות או צמודות, טייצים, שרוואלים, פיג'מות או תחפושות. מכנסיים עם גומי, חגורה או רוכסן קדמי. עם כיסים או בלי כיסים

בקיצור- כל מכנס שרק תרצי בקלות ממש!! כל הפרטים בלחיצה כאן

מחכה לראות גם את ההצלחות שלך!
רבקה.

5 תגובות
  1. מלי

    וואי
    ממש התרגשתי!

  2. יעל

    נריה האלוף!!!

  3. גילה שמחה

    בס"ד ולק"י

    אלוף . כל הכבוד על היוזמה, הנחישות וההתמדה. מרגש מאד
    אשריך רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן