fbpx
בגדים חדשים לנסיך הקטן

בגדים חדשים לנסיך הקטן

בחודשים האחרונים יש לי שותף חדש בסטודיו.

הוא לא משתתף בשכר דירה, הוא לא משלם ארנונה ולא רק שהוא לא עוזר לנקות, הוא גם עושה לא מעט רעש. אבל הוא כ"כ חמוד שהחלטתי לתפור לו כמה בגדים במתנה

האמת שזה התחיל עם הרצון לתפור לו בגד לברית. בברית הקודמת שהייתה לנו לא מצאתי בגד שגם אהבתי וגם במחיר שמתאים לי (מה לעשות בגד לברית ב200 שקלים זה פחות הכיוון שלי…) אז הפעם החלטתי מראש, אפילו לא לנסות לחפש אלא פשוט לתפור לבד. גם החולצה וגם המכנס, תפורים משאריות כך שאת עניין המחיר סגרתי בצורה מושלמת!! ואין כמו להלביש משהו שתפרנו לבד.

בבגדים שאני תופרת אני מאוד אוהבת להשקיע בפרטים הקטנים. בהתחלה זה לוקח יותר זמן אבל ככל שתופרים ומשתפשפים זה הופך לחלק מהתפירה ונהיה הרבה יותר קל. זה ממש משדרג את הבגדים.

ואז הגיע החופש הגדול. ואם חלמתי שבחופשת לידה יהיה לי הרבה זמן לתפור, מהר מאוד הבנתי שהשילוב של חופשת לידה עם החופש הגדול זה שילוב קטלני ביותר. לא היה לי רגע זמן לנשום. בין הנסיעות לטיולים, לכביסות, לבישולים ולתינוק חדש- תפירה זה לא משהו שהצלחתי להשחיל בקלות. מה שתפרתי היו בעיקר דברים פשוטים ומהירים (כי לא באמת אפשר בלי לתפור…) וכל החופש חלמתי שברגע שיתפנה לי זמן אתפור אוברול קטן ומדוגם. ועכשיו כשפתאום נהיה שקט, וקצת זמן פנוי,  הגיע הזמן.

אוברול ג'ינס עם תפרים מודגשים. אני כ"כ אוהבת את זה. אוברול קצר כדי לנצל את הסוף של הקיץ

האמת שבהתחלה רציתי שהגב יראה ככה- 

אבל זה לא יצא טוב. זה יישב פחות יפה ממה שתכננתי אז במקום לפרום ולנסות להתאים, הגעתי למסקנה שהכי טוב יהיה לגזור את כל החלק העליון ולהחליף אותו

וככה זה נראה אחרי השינוי- 

אז גם אם לפעמים הדברים לא הולכים בדיוק כמו שרצינו ותכננו- הכל בסדר. תמיד אפשר לתקן או פשוט לעבור לדבר הבא. העיקר לא להתייאש!

הדרך הכי טובה כדי לחסוך כמה שיותר זמן בתיקונים ופרימות היא להתחיל בגזרת בסיס טובה. ככה גם אם לא יצא בדיוק כמו התכנון קל לנו יותר לדעת איפה לתקן.

על הגזרה הבסיסית עושים את הפיתוח ומוודאים שיש לנו את כל החלקים שצריך לתפירה. כולל העיבודים. כשיש לנו גזרה מורכבת עם המון חלקים כדאי לתכנן נכון את התפירה כדי שזה יצא יפה ולא נצטרך לפרום.

אחד הדברים היפים בבגדי ג'ינס אלו התפרים המודגשים. מעבר ליופי הם גם מחזקים את התפר בצורה טובה. אפשר לעשות אותם עם מחט כפולה אבל אני פחות אוהבת את זה מ2 סיבות- א. מחט כזו נוטה להישבר מהר יותר. ב. בבגד כזה אני תופרת במקביל תפרי חיבור ותפרים מודגשים לסרוגין. זה די מציק להחליף כל הזמן מחט ולהשחיל מחדש. לכן אני משתמשת במחט רגילה ונותנת תפר אחד שהוא די צמוד לקצה ותפר נוסף במרחק רגל מכונה פנימה. למרות שזה לכאורה עבודה כפולה זה לוקח לי פחות זמן.

מה צריך בשביל לתפור אוברול כזה?
1. בד ג'ינס באורך הרצוי (אני השתמשתי ב1/2 מטר בשביל מידה 3 ח')
2. 2 כפתורי בורג+ 2 קרסים
3. גזרת בסיס במידה הרצויה
4. חוט בצבע צהוב/כתום לתפרים מודגשים

והנה גם הפיתוח של הגזרה למי שבתכנון שלה לתפור אוברול כזה. תראו כמה הגזרה הזו פשוטה. מה שעושה את ההבדל זה התפרים המודגשים מסביב לכל חלק.  

הקווים האדומים זה הגזרה המקורית לפני השינוי. ושימו לב רק שכל החלק העליון גם מקדימה וגם מאחורה הוא כפול כדי לקבל גימור יפה יותר וכדי להכניס בצורה יפה את רצועות הכתפיים. 

אם אין לכן הרבה זמן כדי לתפור ממליצה להתעסק עם גזרות פשוטות יותר אבל מי שאוהבת אתגרים אוברול כזה הוא פרוייקט מושלם! אין כמו הסיפוק של התוצאה הסופית.

מקווה שנתתי עוד קצת השראה לתפירה!

שתהיה שנה מוצלחת
מלאה בהגשמת חלומות
רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן