fbpx
המעילים שיגרמו לכן לרצות לתת מתנות…

המעילים שיגרמו לכן לרצות לתת מתנות…

איזה כיף שדברים טובים באים בזוגות במיוחד כשזה חוסך לי זמן…

בחודשים האחרונים נולדו לי 2 אחייניות חדשות. האמת שהתלבטתי אולי הפעם לוותר לעצמי וכמו כולם ללכת ולקנות מתנה בחנות. בסוף, זה היה חזק ממני, והרגשתי שאני חייבת לתפור להם משהו. כי ללכת לקנות זה פשוט לא אני… אבל אין ספק שכשעושים את זה כפול זה הרבה יותר מהר.

באווירת החורף שאנחנו נמצאים בה בחרתי לתפור מעילים עם כפתורים מעץ. את המעילים תפרתי לגודל של 18-14 חודשים כך שזה יתאים להם יחסית לעוד די הרבה זמן אבל מצד שני יוכל לשמש אותם גם ליותר זמן כי בגיל הזה גודלים פחות מהר מאשר בחודשים הראשונים של החיים.

האמת שאין כאן משהו מיוחד בגזרה. לא הוספתי כיסים או תיפורים מיוחדים- זו גזרה ממש בסיסית. הטכניקה העיקרית כאן היא לתפור בטנה מלאה כדי לקבל גימורים יפים ונקיים. ובעיקר לבחור בדים מרשימים ומיוחדים שיעשו את העבודה.

בחרתי לתפור מעיל שהוא לא חורפי לגמרי אלא מתאים לימים חמימים בחורף או לעונות המעבר. כשקריר אבל לא צריך מעיל פוך עבה ומחמם.
לחלק החיצוני של המעיל השתמשתי בבד קווילט שזה בעצם בד שעשוי מ-3 שכבות. שכבה עליונה של בד כותנה מודפס שכבה אמצאית של משטח אקרילן ולמטה בד כותנה לבן וחלק. את 3 השכבות מחברים תיפורים בצורת מעויינים. את הבטנה עשיתי מבד פוטר דקיק שנקרא פרנץ טרי. בבד הזה השתמשתי גם ללואות ולגימור שלהם. את 2 הבדים קניתי בקאשי בנחלת בנימין.

מכיוון שזה מעיל והוא אמור להתלבש על שכבות נוספות של בדים צריך לעשות אותו קצת רחב יותר מאשר בגד רגיל.
העתקתי גזרה בסיסית מידה 2 מבסרגל ילדים, בצדדים הוספתי 3 ס"מ את השרוול הרחבתי מעט במרכז, ואת הכתף הרמתי והגדלתי ב1 ס"מ כדי לקבל חופש תנועה נח ללבישת המעיל.

משרטטים וגוזרים את שתי השכבות ממש מאותה הגזרה. תופרים כל חלק בנפרד. ז"א את כל החלק החיצוני כולל כל החלקים- קדמי ואחורי שרוול וכובע ואותו דבר את הבטנה רק שבבטנה משאירים את אחד הצדדים פתוח (3 ס"מ בקצה ו3 ס"מ מתחת לנקודת בית השחי תופרים) לפני שמחברים את המעיל עצמו לבטנה, כדאי לחבר את הלולאות והכפתורים. (אפשר להוסיף אותם גם בסוף אבל אז קחו בחשבון שיראו את התפרים מבפנים) דרך אגב אפשרי לוותר על בטנה בשרוולים כי לא באמת חייבים את זה ואת התפרים שם לא רואים.

אחרי שסיימנו להכין את 2 החלקים אנחנו מחברים אותם אחד לשני ימין על ימין, תופרים מסביב- בעצם מאת קצוות הכובע את המרכז של החלק הקדמי שהוא פתוח ואת החלק התחתון של המעיל ואז הופכים דרך הפתח שהשארנו בצד הבטנה (אותו סוגרים אח"כ בתפירה ידנית בתפר נסתר). 

אחרי שהפכנו מומלץ מאוד לעשות תפר חיצוני שמחבר את 2 השכבות. את התפר עושים קצת מרוחק מהקצה. אני עשיתי אותו כ1.5 ס"מ מקצה הבד

וכמובן תמיד נחמד להוסיף רצועה לקשירת הכובע

באמת שזה ממש פשוט לתפור את זה אבל זה לוקח קצת זמן. אם תבחרו לעשות יותר מאחד כזה תגלו שהשני או השלישי כבר לוקחים לכם הרבה פחות זמן. אני התאהבתי במעילים האלו. אמנם אני קיבלתי מתנה בן מתוק. והוא אחד החמודים. אבל, אין ספק שלתפור לבנות זה הרבה יותר כיף… 

ולא לשכוח בסוף להכניס לקופסא ולארוז יפה…

 

ואם יוצא לכן לתפור מעיל כזה אשמח לראות תמונות. ואם יש לכן שאלות מוזמנות לכתוב לי כאן בתגובות 

ואם במקרה אתן עדיין לא יודעות לתפור וחולמות לתפור בקלות ובכיף כל מה שרק תרצו, אתן יותר ממוזמנות להצטרף לאחד הקורסים שלנו ולגלות עולם שלם של יופי ואפשרויות.
כל הפרטים בלחיצה כאן על הקישור- http://https://shoham-fashion.com/node/9559

המשך שבוע מוצלח וחורף טוב
רבקה

השארת תגובה

בניית אתר וורדפרס
גלילה לראש העמוד
× כתבי לנו
דילוג לתוכן